Opruimen, waar te beginnen: Kantoor

Dozen vol papieren die je moet blijven bewaren, maar je kijkt er nooit naar om. Stapels met (ongeopende) post waar je ‘later’ nog wel even naar kijkt. Ondertussen is je bureau zo rommelig dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Met deze handige opruimtips is je kantoor zo weer een fijne werkplek in plaats van een papier opslag.

Sorteren van post
Begin met het sorteren van je post in 4 verschillende categorieën. Belangrijk, lopend, betaald en afgehandeld. De post die je niet kan indelen in een van deze categorieën kan je meteen weggooien. De categorieën belangrijk, lopend en betaald kan je opbergen in een brievenbak, en alles wat afgehandeld is kan direct in een multomap. Zo creëer je een mooi systeem en blijf je weg van onbetaalde rekeningen of kwijtgeraakte post.

Extra tip: ontvang je ongeadresseerde post, en gooi je dit bijna altijd direct weg? Neem dan een ‘nee – nee sticker’. Dit bespaard een hoop post en folders.

Gebruik ladeverdelers
Een lade vol met pennen, scharen, nietmachines maar je kan nooit iets vinden? Deel je laden in met verdelers. Gebruik de bovenste lade van je ladekast voor de meest belangrijke spullen, waar je het vaakst mee werkt. En maak categorieën: alle pennen en potloden in een bak, scharen, plakband en nietmachines in een andere bak. Zo hou je alles bij elkaar en blijft je lade overzichtelijk.

Wees ook kritisch op wat je in de lade stopt. Je hebt waarschijnlijk niet 30 pennen nodig of 600 paperclips. Zorg dat de spullen die je nodig hebt bij de hand hebt en dat je de spullen die je wel wilt bewaren maar niet direct toegang tot nodig hebt ergens anders opbergt. Zo hou je een voorraad aan spullen, maar staat het niet in de weg. (zie volgende tip)

Wat is voorraad en wat niet?
Zoals boven genoemd heb je niet 30 pennen nodig, deze kan je gemakkelijk opslaan en pakken wanneer je ze wel nodig hebt. En dit geldt voor verschillende items, zoals printerpapier, rollen plakband, batterijen, enveloppen, nietjes, multomappen en noem maar op. Het is fijn om van deze spullen een voorraad te hebben.

Zorg dat je in je kantoor 1 ruimte hebt waar je deze spullen kan opslaan. En sorteer ze op prioriteit. Bijvoorbeeld je zult sneller naar een nieuwe rol plakband reiken dan naar een nieuwe printer inktcartridge. Ze de spullen die sneller op gaan vooraan en de spullen die langer te gebruiken zijn achteraan. Zorg dat je kleine spullen zoals extra nietjes, extra paperclips, batterijen en pennen allemaal in een bakje doet. Zo blijven ze netjes bij elkaar en heb je niet overal losse rommel liggen. En omdat het zo overzichtelijk is weet je gelijk wat je niet en wat je wel op voorraad hebt!

En die stapels papier?
De administratieve rompslomp houdt maar niet op. Maar je kan dit wel organiseren naar een beter systeem. Kijk hier kritisch naar wat je wel belangrijk vind en wat niet.

Belangrijk om altijd te bewaren

  • Garantiebewijzen
  • Instructieboekjes
  • Onvervangbare zaken zoals diploma’s en contracten

Bewaren voor de belasting

  • Loonstroken
  • Jaaropgaves
  • Belangrijke papieren van de belasting zelf
  • Aankoopbonnen
  • En eventuele bankafschriften. Nu is het 2018 en maakt bijna iedereen gebruik van internetbankieren. Mocht je nog afschriften gebruiken, zet deze dan stop, zo verbruik je minder papier en kost je het ook minder.

Bewaren of vervangen door actuele papieren

  • Verzekeringspolissen
  • Lidmaatschappen
  • Pensioenoverzichten

Dit zijn enkele voorbeelden over zaken die je zou moeten bewaren, nu is het wel zo dat dit voor iedereen anders is. Geef voorrang op belangrijke zaken. Weet je niet zeker of je het moet weggooien of bewaren, berg het dan netjes op. Mocht je het in de toekomst nog nodig hebben kan het blijven op de plek waar het nu zit. Heb je het na een tijdje niet meer gebruikt dan kan je het weggooien.

Meld je van nieuwsbrieven of magazines af die je niet leest en niet meer wenst te ontvangen.

Maak een archief
Bewaar per jaar belangrijke spullen en bouw zo een archief op. Voor de belastingdienst ben je verplicht om maximaal 5 jaar bepaalde zaken te bewaren. Na het 5de jaar kan je ze zo gemakkelijk weggooien, zonder er doorheen te ploegen.

Sla spullen op
Niet alle spullen die je hebt, heb je dagelijks nodig. Daarom biedt MOBOX een flexibele opslagservice aan. Deze opslagservice geeft je de mogelijkheid om al vanaf 1 opslagkrat je spullen op te slaan. Lees hier meer.

De voordelen van MOBOX

[icon name=”check” class=”” unprefixed_class=””] Inclusief: 10 verhuisdekens, 3 vastzetbanden en 1 slot met sleutel

[icon name=”check” class=”” unprefixed_class=””] Extra handig meegeleverd: 1 steekwagen en 2 meubelhondjes

[icon name=”check” class=”” unprefixed_class=””] De opslagbox wordt verwarmd en beveiligd opgeslagen

[icon name=”check” class=”” unprefixed_class=””] Na de eerste maand huur, per week opzegbaar

[icon name=”check” class=”” unprefixed_class=””] Gratis tussentijdse toegang, de koffie staat klaar

[icon name=”check” class=”” unprefixed_class=””] Vervoerskosten bij 3 maanden huur gratis

Ga je verhuizen? Met deze 5 tips houd je de sfeer erin!

Ga je verhuizen? Met deze 5 tips houd je de sfeer erin! Heb je een opslagbox gehuurd van MOBOX en ga je binnenkort verhuizen? Dan is het van groot belang dat je de sfeer er tijdens jouw verhuisdag goed inhoudt. Ten eerste zorgt dat ervoor dat alles op rolletjes...

Voorjaarsschoonmaak

Lekker de frisse wind door je huis! De voorjaarsschoonmaak hoort bij de lente. Zo was het vroeger al, aan het einde van de winterperiode, om zo het nieuwe seizoen in te luiden. De ramen en deuren mogen open, vloerkleden uitgeklopt! De grote opruiming en een heerlijk...

We maken kennis met Jeroen: Chauffeur en logistiek medewerker MOBOX.

Ik wil me graag even voorstellen: Ik ben Jeroen en ik ben logistiek medewerker en chauffeur bij MOBOX.

Vijf tips om je kerstspullen netjes op te bergen

Aan het begin van dit nieuwe jaar geef ik je een paar tips die aan het eind van dit jaar goed van pas komen. Een paar tips om je kerst spullen netjes op te ruimen. Het optuigen van de kerstboom en het decoreren van het huis aan het einde van het jaar zal zo weer extra...

Mobiele Opslag nu ook beschikbaar voor zakelijke klanten.

Zakelijke Mobiele Opslag [persbericht] Intobusiness.nlParticuliere klanten kenden de voordelen al langer, maar ook zakelijke klanten kunnen sinds kort gebruik maken van de service van Mobox. Thomas Menken, eigenaar en aanbieder van de mobiele opslagboxen, ziet ook in...

Ruimtecalculator

Tuintafel
Tuinstoel
Ligstoel
Grasmaaier
Wasmachine
Droger
Kast (groot)
Verkleedkist
Mobox verhuisdozen
Fiets
Gereedschapskist
Surfplank
Mobox verhuisdozen
Bed (1 persoons)
Bed (2 persoons)
Matras (1 persoons)
Matras (2 persoons)
Kledingkast (klein)
Kledingkast (groot)
Nachtkastje
Mobox verhuisdozen
Koelkast
Diepvriezer
Afwasmachine
Magnetron
Eettafel
Stoelen
Gasfornuis
Wasmachine
Mobox verhuisdozen
Bureau
Bureaustoel
Archiefkast
Computermeubel
Tafel
Stoelen
Mobox verhuisdozen
Bank (2 persoons)
Bank (3 persoons)
Boekenkast
Eettafel
Eettafel stoelen
Bijzettafel
Wandmeubel
Salontafel
Fauteuil
Dressoir
Televisiemeubel
Mobox Verhuisdozen

Berekende ruimte

Benodigde ruimte
0.00 m3
Kies je opslagbox
8 m3 Opslagbox
0
14 m3 Opslagbox
0

Voor de aangegeven postcode is het niet mogelijk om direct een opslagbox te reserveren.

Vraag een vrijblijvende offerte aan.



Chat on WhatsApp